Прийняття цьогорічного бюджету та нового розміру прожиткового мінімуму спричинило неабиякі зміни розмірів соціальних допомог. Про них нас повідомили з обалсного головного управління праці та соціального захисту населення. Насамперед йдеться про збільшення розміру одноразової суми, яку отримують назастраховані в системі загальноджержавного соціального страхування мами після народження дитини: з 724,64 до 764 гривень. Значно збільшуються “дитячі гроші” незастрахованим мамам (по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку): з 45,22 грн до 90 грн. З 1 січня збільшуються розмір допомоги на дітей одиноким матерям і становитиме разом із індексацією: в січні на дитину до 6 років – 38,76 грн, на дитину від 6 до 18 років – 48,83 грн., в лютому на дитину віком до 6 років – 39,7 грн, від 6 до 18 років – 50,01 грн. Крім того збільшено розмір щомісячної допомоги малозабезпеченим особам, які доглядають інваліда I чи II групи внаслідок психічного розладу (40,9 грн). *** Зміни стосуються і встановлення адресних соціальних допомог малозабезпеченим сім`ям. Держбюджет збільшив рівень прожиткового мінімуму для призначення допомоги малозабезпеченим сім`ям для непрацездатних з 110 до 120 грн., інвалідів – з 115 до 130 грн, для дітей – з 121 до 132 грн. Для дітей, батьки яких є інвалідами I чи II групи або мають 3-х і більше дітей рівень забезпечення збільшується на 20 відсотків на кожну дитину (з 132 до 144 гривень). Аби зясувати суть цих змін, наведемо приклад. Сім`я складається з 4 осіб: чоловік, дружина та двоє дітей. Середньомісячний дохід сім`ї становить 317 гривень, рівень забезпечення прожиткового мінімуму до 1 січня 2005 року становить 402 гривні (по 80 грн для дружини та чоловіка та по 121 грн для дітей). Розмір допомоги дорівнює 402 (рівень забезпечення) – 317 грн (сукупний дохід) = 85 гривень. Припустимо, що з 1 січня дохід сім`ї залишився тим же. Новий рівень забезпечення складає 424 грн (по 80 грн для чоловіка і жінки та по 132 грн на двох дітей). Розмір допомоги становитиме з 1 січня: 424 грн (новий рівень забезпечення) – 317 грн (сукупний дохід) = 107 грн. Для матері (батька), яка утримує дитину та не перебуває у шлюбі, рівень забезпечення при призначенні цієї допомоги збільшується ще на 25 відсотків.